Google a hét közepén jelentette be a „Google Helpful Content Update” algoritmust frissítését fogja végrehajtani 2022. augusztis 22-i héten. Ez nem újdonság számomra, de ilyenkor mindig mindenkiben az a kérdés, hogy valójában mi fog változni ezzel az algoritmus frissítéssel?
Ennek jártam utánna most, hogy mit árul el a Google, mit szűrnek le ebből a Google-hoz közel álló SEO-sok. Vagy éppen az általuk feltett kérdésekre a Google hírvivői mit válaszolnak az adott kérdésre.
2022. augusztus 18-án jelent megy egy cikk a Google blogjában amiben főleg arról volt szó a cikk elején, hogy a tartalom milyen fontos és azt még fontosabban tartják, hogy valóban a keresett tartalmat találja meg felhasználó. Ezt úgy közelítették meg, hogy évek óta az a fő céljuk, hogy a keresési eredménynél megjelenő oldalak valóban releváns tartalommal rendelkezzenek. Úgy gondolják, hogy felettébb bosszantó az, ha valamit keresünk és az keresési eredmények elején található weboldalak nem tartalmazzák.
Google Helpful Content Update, a jobb eredményért
Céljuk, hogy olyan weboldalak szerepeljenek a keresési rangsorban amiben valóban olyan tartalmak jelennek meg amiknek célja az emberek tájékoztatása és segítése. Az olyan tartalmakat amiket csak azért hoztak létre, hogy a rangsor elején legyen az adott weboldal és emelett nem is hasznos, így ezeket el szeretnék „tüntetni” az eredmények közül. Ennek a célnak az elérése érdekében indítják el a 2022. augusztus 22-i héten a Google Helpful Content Update néven futó algoritmus frissítést.
Tavaly hasonló frissítést hajtottak végre termékértékelésekkel kapcsolatban, mivel fontosnak vélték, hogy vásárlást könnyebben el lehet dönteni, ha valós termékértékelést jelenítenek meg. Ezzel kapcsolatban tavaly több frissítés is történt.
Mit tudunk a Google Helpful Content Update-ről?
- Néhány gyors információ amit már most tudunk a Google Content Update-ről
- Név: Google Helpful Content Update
- Indítási dátum: 2022. augusztus 22-i héten várható
- Közététel ideje: Az elkövetkezendő 2 hét
- Célja: Azokat a tartalmakat vizsgálja meg amelyeket csak a jó helyezés miatt hoztak létre, de nem nyújt valós segítséget az embereknek
- Mit érint: Jelenleg csak a Google keresést érinti, nem vonatkozik a Google Discoverre és más Google felületekre. A jövőben viszont a Google kiterjesztheti másfelületekre is
- Büntetés: Google nem említ ezzel a frissítéssel kapcsolatban büntetést, de akiket érint, azok biztosan büntetésként fogják megélni
- Webhely teljes egészére vonatkozik a frissítés
- Alapvető algoritmus frissítésnek fogják sokan mondani, de valójában nem az
- Nyelv: jelenleg az angol nyelvet érinti a frissítés, de hosszú távon más nyelvekre is fogják terjeszteni
- Frissítés mértéke: A frissítés hatásainak a mértékét nem árulata el a Google, viszont az online oktatási anyagok, a szórakoztatás, a vásárlás és a technológiával kapcsolatos tartalmak esetében lesz érezhető a frissítés
- Helyreállítás: Mit csináljon a weboldal tulajdonos, ha érinti ez a frissítés. Google a szokásos tanácsot adta erre, továbbra is az általuk megfogalmazott elvárásokat kell teljes mértékben teljesíteni.
Ez a frissítés hasonlít a Google Panda frissítésre?
Sokan ezt a frissítést a Google Panda frissítéshez hasonlítják. Google erre azt válaszolta, hogy a Panda frissítés az alapvető algoritmusban már évek óta benne van és folyamatosan fut, ez a frissítés pedig a Panda mellett fog futni. Tehát az Panda még mindig fut, de amikor ez a frissítés el fog indulni sokaknak olyan érzése lesz, mint amikor a Panda frissítés elindult.
Egész weboldalt érintő frissítés?
Igen, az egész oldalt érinti, így ha az adott weboldalon az algoritmus azt érzékeli, hogy nem megfelelő a tartalom akkor akár az egész oldalt hátrébb rangsorolhatja.
Ez a Google Helpful Content Update tehát nem csak egyes oldalakra hanem a teljes weboldalra vonatkozhat, így továbbra is nagyon fontos, hogy a weboldal teljes terjedelmében minőségi tartalmat hozzunk létre ami nem csak az olvasóknak, hanem a Google elvárásainak is megfelel. Így javaslom, hogy a nem tökéletes tartalmat vagy javítsd ki vagy pedig kerüljön eltávolításra.
Google tartalom frissítési tanácsai
Google most még jó tanácsokkal is ellátta a weboldal tulajdonosokat, bár inkább kérdéseket tett fel amire válaszolva tanácsokat adott valójában.
Hogyan kerülheti el, hogy a keresőmotor negatívan értkéelje a weboldala tartalmát? Ha ezekre a kérdések közül akár egyre vagy többre igennel válaszol akkor gyorsan el kell gondolkozi az új tartalom készítésén vagy legalább a jelenlegiek újra gondolásán.
- A weboldal tartalma arra irányul, hogy a keresőkből embereket vonzon be, nem pedig emberek számára készült?
- Rengetek féle tartalmat készít annak reményében, hogy ezek közül majd valamelyik jól fog szerepelni a keresőkben?
- Főleg mások mondanivalóját foglalja össze, anélkül, hogy bármit hozzáadna?
- Csak egy adott témáról írsz mert éppen felkapott, de nem azért mert a te célközönséged ezt a típusú tartalmat várja el?
- Tartalma alapján az olvasó azt érzi, hogy nem találta meg a választ a kérdésére és újra kell keresnie?
- Adott szószámra írsz, mert olvastad, vagy hallottál róla, hogy ezt a Google elvárja?
- A Google valójában arra is választ azt, hogyan biztosíthatja egy weboldal tulajdonos, hogy a weboldal tartalma megfelelő legyen ezeknek az új elvársoknak. Ez a válasz nem más, mint amit már régóta elvár a Google, vagyis mindig az embereknek írjuk szöveget, az általuk felvetett problémákra adjunk választ és megoldást, ne pedig a keresőknek írjuk meg a szöveget.
Konkluzió a Google Helpful Content Update-el kapcsolatban
Most ezen a héten minket még nem fog érinteni ez a Google algoritmus frisstés, viszont fel kell rá készülni, mert hamarosan nálunk is elindítják a Google Helpful Content Update-et. Mindenkinek javaslom, hogy nézze át a weboldalának teljes tartalmát, hogy megfelel-e a Google elvárásainak.